Phoebe Bridgers annoncerer nyt album Lost Weekend; det længe ventede tredje album udkommer den 14. august

 

Phoebe Bridgers kan i dag afsløre planerne for sit længe ventede tredje album. Lost Weekend udkommer den 14. august på Dead Oceans / Playground Music.

Nyheden kommer efter flere ugers spekulationer og en række overraskende pop-up-koncerter rundt omkring i USA, som kulminerede tidligere på måneden med en udsolgt koncert i Madison Square Garden i New York City. Hendes netop annoncerede arena-turné blev udsolgt i både Nordamerika og Storbritannien inden for få timer efter det almindelige billetsalg. Turnéen bringer også Bridgers til Danmark, hvor hun spiller i Royal Arena den 11. december 2026.

Lost Weekend er Phoebe Bridgers’ første album siden hendes Grammy-nominerede andet album, Punisher, som blev udgivet på højden af Covid-19-pandemien. Da hendes anmelderroste debutalbum Stranger in the Alps udkom omkring en måned efter hendes 23-års fødselsdag, blev der talt meget om hendes usædvanligt modne sangskrivertalent. Punisher blev nærmest universelt rost som beviset på, at hun havde indfriet sit enorme potentiale – et intelligent, dragende, velovervejet og samtidig spændende album fra en artist, hvis ekstraordinære evner som sangskriver nu blev matchet af et sammenspillet liveband og et mere nuanceret og modigt lydbillede.

Men lyttere, der sætter Lost Weekend på, kan forvente et album, der viser nye sider af Bridgers som sangskriver. Hun befinder sig på toppen af sit kunstneriske niveau og forfiner mange af de temaer og musikalske greb, der tidligere har kendetegnet hendes arbejde, samtidig med at albummet byder på flere spændende overraskelser undervejs.

Før de seneste pop-up-koncerter blev Bridgers sidst set på scenen med boygenius, bandet hun har sammen med Lucy Dacus og Julien Baker. Gruppen modtog flere Grammy-priser for albummet the record, herunder prisen for ”Best Alternative Music Album” samt både “Best Rock Song” og “Best Rock Performance” for sangen ’Not Strong Enough’.

Bridgers endte faktisk som aftenens mest prisvindende artist. Hun modtog sin fjerde Grammy for “Best Pop Duo/Group Performance” for sin medvirken på SZAs sang ’Ghost in the Machine’ fra albummet SOS.

Inden da kunne hun opleves som opvarmningsnavn på dele af Taylor Swifts The Eras Tour, og før det gennemførte hun sin egen Reunion Tour, som over næsten to år omfattede tre udsolgte turnéomgange i Nordamerika, omkring 30 koncerter i Europa samt afsluttende shows i Sydamerika, Asien og Australien.

Både online og på tv har hun leveret nogle af de mest markante og mindeværdige liveoptrædener i de senere år, blandt andet ved NPRs Tiny Desk Concert og hos Saturday Night Live. Siden sit seneste soloalbum har hun desuden udgivet en række enkeltstående singler, covers og samarbejder med artister som Paul McCartney, MUNA, Bright Eyes, The 1975, Lorde, Taylor Swift og The National.
 

Phoebe Bridgers 
Web I Instagram

 
Julier Bugge